• /
  • Om Skiftfagforening.dk

Hvem er skiftfagforening.dk?

Hvad kan din fagforening gøre for dig?

aDer kan være mange gode grunde til at skifte fagforening. Måske har du aldrig stået i en situation hvor du har haft behov for vejledning fra din fagforening, måske har du før oplevet at det har været nødvendigt med sparring fra en rådgiver. Hvis du aldrig har været i en situation, hvor du har haft brug for din fagforening, kan der dog stadig være en god grund til at skifte fagforening – eller som minimum kigge efter den i sømmene. For en fagforening er ligesom en forsikring – dækker den dig, hvis uheldet er ude?

Prisforskellen kan være stor

I Danmark er der et væld af fagforeninger at vælge imellem, og de lover alle sammen at være der for dig hvis du ligesom tusindvis af andre danskere hvert år går ned med stress. Mange lover dig også højere arbejdsglæde og afholder lønforhandlings kurser og foredrag. Det lyder jo alt sammen fantastisk, men er det det som du har brug for hvis du for eksempel oplever chikane på din arbejdsplads? Hvad kan og vil din fagforening gøre for dig i den situation? Det er vigtige spørgsmål at stille sig selv. Er du rigtig dækket? Tilgodeser din fagforening dine behov bedst muligt?

Et anden grund til at granske sin fagforening, er prisen. Hvad koster det at være medlem? Der kan være enormt stor forskel på prisniveauet og det kræver tålmodighed at sætte dig ind i alle de forskellige tilbud på markedet. Nogle betaler imellem 400-500 kr. om,måneden, hvor andre betaler over 1000 kr. Får du det, du betaler for?

Du skal føle dig tryg

Du kan måske allerede have oplevet at gå ned med stress, eller have befundet dig i et dårligt og usundt arbejdsmiljø. I sådan en situation er en god fagforening meget vigtig. Det er dem du ringer til, for at få vejledning til at håndtere situationen – som måske er aldeles svær. Og hvis ikke din fagforening kan give dig den hjælp og tryghed du har brug for, kan man miste tilliden fuldstændigt. Og så kan der også være god grund til at se sig om efter en anden fagforening, der bedre kan varetage dine behov i fremtiden.

Mange ved ikke, at man godt kan skifte fagforening som ledig. Men det kan du. Og det er let. Både hvis du er i arbejde, eller som ledig. Du udfylder ganske simpelt bare en blanket på din foretrukne fagforenings hjemmeside, og så vil du blive kontaktet.

Vi hjælper dig

skiftfagforening.dk er vi her for at hjælpe dig, til at træffe den rette beslutning. At vælge rigtigt fra start er uhyre vigtigt, hvis der skulle opstå en ubehagelig situation på dit job. Vi er et team af erfarne rådgivere, der brænder for at hjælpe dig til at få den bedst mulige aftale, på et oplyst grundlag. Derfor har vi samlet den vigtigste viden til dig, så du slipper for selv at skulle lede efter information. Viden, som kan vise sig at være guld værd hvis du en dag faktisk får brug for hjælp – eller hvis dine prioriteringer ændrer sig, eller du vil spare penge. Her er der hjælp af hente.

Velkommen!