Sådan skaber du en god kontakt til dine kunder

sdg6

Kunder er alfa og omega for din virksomhed, der burde ikke være nogen hemmelighed. Det er kunderne, der får jeres dag til at hænge sammen, pungene fyldte og maden på bordet. 

Derfor skal I selvfølgelig også have en klar strategi om, hvordan I håndterer jeres kunder. I skal have en tydelig strategi, som gælder for hele virksomheden. 

Jeres kunders oplevelse af produktet såvel som kontakten til firmaet er, hvad I lever for. Så kan I gøre noget ekstra for kunden, gør I noget ekstra for jer selv. 

Øl

Godt hårdt arbejde og god kommunikation

Hvad kan kunderne så lide? 

Først og fremmest og allervigtigst skal I have et godt produkt. Der findes ingen kunder, der gider købe dit produkt, hvis det er dårligt, slet ikke hvis det også er dyrt – andre end din familie. 

Hvordan får I så et godt produkt? Det er meget stort spørgsmål, men overordnet kan det svaret meget simpelt, ved at arbejde hårdt og hele tiden holde produktet ved samme kvalitet og relevant. 

Gør I det og har I det gode produkt, vil der altid være kunder. Nu kommer det så til det næste, kundeoplevelsen, 

Der er f.eks. ikke mange kunder, der gider gøre et stort besvær ud af at købe dit produkt, hvis jeres hjemmesiden er noget … eller hvis I ikke tager jeres telefon, når de ringer – det siger sig selv. 

Det siger måske ikke sig selv, at det er nødvendigt, at I som virksomhed er enige om, hvordan I skal håndtere kunderne, hvordan man taler til kunder, hvordan man håndterer klager, hvordan man får deres opmærksomhed osv. 

Det er mindst lige så vigtigt for kunden, at de har haft en god oplevelse, da de købte produktet online eller offline. 

Har I skabt en dårlig kunderelation, skal jeres produkt virkelig være godt, før kunder kommer løbende tilbage igen. 

mand som arbejder

Husk lige det der ekstra

Nu tilbage til det der ekstra. Når du køber mad, spiser på restaurant eller bare køber en pose chips i et supermarked, er der stort set altid lige det ekstra.

Der er muligheden for vinde et gratis måltid, der rabat pga. et eller andet osv. Det elsker kunderne, de elsker at få noget, de ikke havde forventet som måske påskegaver til kunder.

En påskegave der kommer helt uventet og som kommer ud over det andet, de har købt, det elsker vi alle sammen. Vælger I så faktisk også en påskegave, der er god, er det kun endnu bedre.   

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *